De nieuwe Subaru Solterra 2022

De zon en de aarde. SOL en TERRA.

Met de SOLTERRA luidt Subaru het tijdperk van volledig elektrische vierwielaandrijving in Europa in, een nieuwe mijlpaal in de geschiedenis van het merk. Alleen al de naam, bestaande uit de Latijnse termen voor zon (sol) en aarde (terra), geeft aan dat duurzaamheid van uitzonderlijk belang is voor de Subaru SOLTERRA en zijn innovatieve aandrijfconcept. Een echte allrounder met vierwielaandrijving en grote bodemvrijheid. Even duurzaam als praktisch. En veilig rijplezier.

 

 

 

Natuurlijke stijl

Samen in de natuur. Samen in SOLTERRA. De volledig elektrische SUV, een in het leven geroepen krachtige go-anywhere AWD, die bijdraagt aan een duurzame toekomst met praktisch en veilig rijplezier.

Een Subaru is een Subaru, zelfs als hij op batterijstroom werkt! De SOLTERRA toont ook het Subaru-DNA in elk detail. Het doorslaggevende pluspunt in rijstabiliteit, de best mogelijke tractie in alle weersomstandigheden op en naast de weg en het uiterst veilige rijgedrag van een Subaru maar nu met volledig elektrische vierwielaandrijving.

Op de voor- en achteras zijn compacte elektrische asmotoren geïnstalleerd, die onmiddellijk het volledige koppel leveren, wat resulteert in een snelle, krachtige respons en lineaire acceleratie. Bediening met één pedaal (SINGLE PEDAL DRIVE) maakt dynamische regeling van acceleratie en vertraging via het gaspedaal mogelijk. Bovendien wordt de batterijtemperatuur geregeld via waterkoeling om stabiele prestaties te garanderen.

Een bijzonder voordeel van de SOLTERRA is de uitgebreide actieradius en is compatibel met snellaadstations in alle regio’s. Bij een snellaadstation van 150 kW kan de batterij binnen 30 minuten tot 80% worden opgeladen, waarbij batterijverwarmers zorgen voor korte oplaadtijden en stabiele prestaties in de winter. Bewaking op afstand van de laadstatus en andere functies via smartphone is ook mogelijk.

De Solterra straalt onverzettelijkheid uit met grote wielen op de hoeken van de carrosserie geplaatst, kunststof carrosseriedelen in contrasterende kleur en een hoge taillelijn. Goed zicht rondom zorgt voor extra veiligheid.

 

De nieuwe Subaru Solterra is leverbaar in de kleuren:

A1 – Harbor Mist Grey Peurl – dakstijlen in kleur van de auto – A2 – Harbor Mist Grey Peurl – dakstijlen in zwarte kleur B – Emotion Red – C – Dark Blue Mica – D – Platinum White Pearl Mica – E – Precious Metal en F – Black.

 

Ruimte besparen. Ruimte delen:

Het ruime SOLTERRA interieur biedt ontspannend comfort en geeft iedereen, vooral de passagiers op de achterbank, de ruimte om zich uit te strekken en te genieten van de reis. Sterker nog, de stille EV-prestaties maken gesprekken voeren gemakkelijker.

 

De zwevende console:

Het geavanceerde zwevende ontwerp van de middenconsole is geïnspireerd op het shift-bywire gebruik. Eronder ligt een veelzijdige open opslagruimte en alle bedieningselementen zijn makkelijk te gebruiken.

 

 

 

Commando’s en controle:

Het SOLTERRA cockpit-ontwerp straalt de filosofie van Subaru uit: veel zicht rondom, eenvoud en gebruiksgemak. Essentiële informatie voor veilig rijden wordt weergegeven op een laag gemonteerd instrumentenpaneel en een goed zichtbare console.

LCD instrumentenpaneel – Het bovenaan gemonteerde instrumentenpaneel met 7-inch TFT LCD scherm heeft een geavanceerd kaploos ontwerp. Het boven het stuur geplaatste scherm minimaliseert oogbewegingen zodat de bestuurder zich op de weg kan concentreren.

12,3-inch centraal display – Het grote middendisplay combineert een hoge zichtbaarheid met een lage reflexibiliteit voor maximale leesbaarheid. Het is weldoordacht gepositioneerd om het gevoel van ruimte te versterken en tegelijkertijd het grootste gebruiksgemak te bieden.

 

Het AWD systeem is voor Subaru van fundamenteel belang om veilig te kunnen rijden.

 

AWD systeem:

Het AWD systeem is voor Subaru van fundamenteel belang om veilig te kunnen rijden. De twee eAxle-motoren van de SOLTERRA drijven onafhankelijk van elkaar de voor- en achterwielen aan, en zorgen voor een nauwkeurig afgestelde koppelregeling dat het Subaru AWD naar een nog hoger niveau tilt. Bovendien bieden X-MODE en het nieuwe Grip Control prestaties op ruwe wegen die de verwachtingen van een elektrische wagen overtreffen. Ga overal, ontdek het onbekende.

Subaru’s AWD-technologie en haar ervaring komen nu samen in een elektrische auto (EV). Dankzij de functies van de eAxle-motoren voor en achter worden krachtverdeling en remvectoring continu en nauwkeurig geregeld om de grip op elk wiel te behouden. Geoptimaliseerde grip zorgt voor stabiele tractie op natte of gladde oppervlakken.

Bodemvrijheid:

De SOLTERRA is een echte SUV met off-road bodemvrijdheid. Bovendien zijn de aanrij-, afrij- en overrijhoek zo berekend opdat het koetswerk en de batterij beschermd worden.

X-MODE in combinatie met Grip Control:

X-MODE stelt de SOLTERRA in staat om door de zwaarste omstandigheden te rijden, inclusief diepe sneeuw of modder, om uitstekende rijprestaties op ruwe wegen te leveren. Het nieuwe Grip Control handhaaft een constante snelheid bergopwaarts en over ruw terrein, zodat de bestuurder zich uitsluitend op het sturen kan concentreren.

 

De Subaru Solterra voorzien van een elektrische krachtbron opent een nieuwe wereld:

Een nieuw ontwikkeld e-SUBARU GLOBAL PLATFORM met een compacte, in het frame van het voertuig geïntegreerde accu met hoge capaciteit voor meer stijfheid. Elektromotoren op de voor- en achteras zorgen voor een betere wegligging, meer veiligheid en een stille respons zoals alleen elektromotoren die kunnen leveren.

e-SUBARU GLOBAL PLATFORM

De SOLTERRA is gebouwd op een gloednieuw platform dat is ontworpen om de prestaties van de EV te maximaliseren. De batterij met hoge
capaciteit bevindt zich onder de vloer. Hierdoor wordt het zwaartepunt verlaagd en de handling verbeterd, alsook een extreem ruimtebesparende
lay-out gecreëerd die het interieur groter maakt. Bovendien vormt de behuizing van het batterijpakket een monolithische structuur met het
carrosserieframe om de stijfheid te vergroten.

Krachtbron (motor/batterij)

De voor- en achterassen zijn voorzien van compacte eAxle-motoren met onmiddellijke levering van het volledige koppel voor een krachtige,
snelle respons en lineaire acceleratie. S PEDAL DRIVE maakt dynamische controle van acceleratie/deceleratie mogelijk vanaf het gaspedaal, en de batterijtemperatuur wordt geregeld door een waterkoelingssysteem om stabiele prestaties te garanderen.

Opladen

Een groter bereik en compatibiliteit met opladers met een hoog vermogen ondersteunen het hulpprogramma van de SOLTERRA. 150kW DC snelladen brengt de batterij in 30 minuten tot 80% van zijn capaciteit, terwijl een warmtepomp zorgt voor korte oplaadtijden en een stabiele output in de winter. Het vanop afstand controleren van de laadstatus en andere functies is ook mogelijk via smartphone.

Zoek een occasion

U heeft geen filter geselecteerd!

Het laatste nieuws

Jeep Avenger Electric nu met 1100 kg Trekgewicht

Nu leverbaar bij Koenen´s autobedrijf, de Jeep Avenger Electric met maar liefst 1100 kg trekgewicht. Kogeldruk 48 kg. ...

Lees verder >> Meer nieuws