Zolang de wereld niet perfect is, is het goed om geobsedeerd te zijn voor veiligheid.
We formuleren het zo:
de beste manier om ongelukken te overleven,
is ervoor te zorgen dat ze niet gebeuren.
Wat is Primaire Veiligheid?
Al vanaf de eerste penseelstreek van de ontwerpers speelt veiligheid een belangrijke rol bij Subaru. Dat merkt u aan tal van dingen. Zo is het zicht rondom uitstekend en zorgt een optimale rijpositie ervoor dat de bestuurder maximale controle heeft, zo min mogelijk wordt afgeleid en dus onderweg altijd de juiste beslissingen kan nemen. Alle Subaru-modellen worden zodanig ontworpen dat de bestuurder zich in de auto optimaal bewust is van zijn omgeving. Bij Subaru zijn wij permanent bezig met het verbeteren van de veiligheid.
Wat is Actieve Veiligheid?
Onder actieve veiligheid valt alles dat op en rond de auto wordt gedaan om de kans op een ongeval te beperken. Denk aan antiblokkeersysteem, electronic stability program, tractiecontrole, verlichting, bestuurdersuitzicht (smalle raam- en deurstijlen), spiegels, claxon en banden. Subaru steekt veel energie in het finetunen van de basisfuncties van de auto, denk bijvoorbeeld aan remmen en sturen. Daarnaast beschikken alle Subaru’s over een uitstekende stabiliteit en een voorspelbaar weggedrag. En Subaru’s worden ontworpen met veiligheid in gedachten. De kans op een ongeluk is er natuurlijk altijd, maar Subaru doet er alles aan om die kans zo veel mogelijk te beperken.
Wat is Preventieve Veiligheid?
Een extra paar ogen.
Subaru heeft EyeSight ontwikkeld om verkeersongevallen zoveel mogelijk te voorkomen en u als bestuurder te ondersteunen. Zo wordt de veiligheid voor iedere weggebruiker vergroot. De technologie van EyeSight helpt gevaarlijke situaties voorkomen en beschermt daarmee u en uw passagiers.
Adaptieve Cruise Control (*1)
Adaptieve Cruise Control maakt gebruik van de twee camera’s om automatisch een veilige afstand tot uw voorligger aan te houden. Zodra u te dicht bij uw voorligger komt, remt de auto automatisch af. Is uw voorligger voldoende ver weg, dan accelereert de auto naar de ingestelde snelheid. *1 EyeSight is een rijhulpsysteem dat mogelijk niet optimaal functioneert onder alle rijomstandigheden. De bestuurder blijft te allen tijde verantwoordelijk voor een veilige en alerte rijstijl. De doeltreffendheid van het systeem hangt af van verschillende factoren, zoals het onderhoud van de auto, het weer en de staat van het wegdek. Raadpleeg de gebruikershandleiding of onze website voor meer informatie over de werking en de beperkingen van het systeem.
Sway Warnings
EyeSight waarschuwt u als u vermoeid raakt en gaat slingeren. Subaru’s EyeSight systeem doet dat aan de hand van uw snelheid en stuurgedrag en laat u merken dat het tijd is voor een stop.
Stay Alerts
EyeSight geeft u een seintje wanneer uw voorligger bij het stoplicht vertrokken is en ook u kunt wegrijden.
Remsysteem & Assistentie
Het Pre-Collision remsysteem van Subaru maakt gebruik van stereocamera’s (EyeSight) en die camera’s speuren de omgeving voor de auto af, op zoek naar gevaar om zo een eventuele aanrijding met een ander voertuig, obstakel of voetganger te voorkomen. Dreigt er gevaar dan hoort en ziet u waarschuwingssignalen. Reageert u niet of niet voldoende, dan treedt automatisch het remsysteem in werking om een aanrijding te voorkomen, of om de gevolgen ervan zo veel mogelijk te beperken.
Wat is Passieve Veiligheid?
Bescherming tegen aanrijdingen – Sinds de bouw van de eerste Subaru staat veiligheid voorop. Met passieve veiligheid worden de voorzieningen bedoeld die ervoor zorgen dat de gevolgen van een ongeval worden geminimaliseerd en u als bestuurder optimaal wordt beschermd.
Veiligheid bij frontale / kop-staart botsingen
Subaru’s beschikken over een symmetrische aandrijflijn en een BOXER motor met een laag zwaartepunt. Bij een frontale aanrijding schuift de motor onder het inzittendencompartiment, waar bij andere merken de motor in het passagierscompartiment wordt geduwd bij een frontale aanrijding. Subaru’s techniek is bewezen veiliger. De SRS airbags voor de bestuurder en passagier zorgen ervoor dat u als inzittenden maximaal wordt beschermd tegen letsel. Bij een botsing worden de airbags automatisch opgeblazen. Stoelen hebben een zeer belangrijke rol bij het beschermen van de passagiers tijdens kop-staartbotsingen. De voorstoelen in een Subaru beschikken standaard over mechanismen om de schokken te absorberen en de schade te beperken.
Bescherming bij zij-aanrijdingen
Veiligheid voor alle inzittenden – De stijve carrosserie zorgt ervoor dat de passagiers optimaal beschermd zijn tijdens een aanrijding van opzij. Door het toepassen van SRS airbags voorin, gordijnairbags en het gebruik van schokabsorberende materialen in het interieur zorgen ervoor dat de passagiers optimaal beschermd zijn. Voetgangersbescherming – Eén van de kenmerken van de BOXER motor is zijn lage zwaartepunt. Hierdoor kan de ruimte onder de motorkap extra schokken opvangen, mocht een voetganger op de motorkap terechtkomt. Zelfs de scharnieren zijn ontworpen om schokken te verminderen. De voorbumper is voorzien van een structuur die botsingsenergie absorbeert. Alle facetten van een Subaru zijn ontworpen om niet alleen de inzittenden te beschermen, maar ook de voetgangers en andere weggebruikers.
Raadpleeg de model specificaties voor beschrijving met betrekking tot de van toepassing zijnde veiligheidsvoorzieningen.
Terug naar model: